سازمان هایی که به اورنگ اعتماد کرده اند:
مقدمهای بر ضرورت پیشرفت تکنولوژی در امداد و حوادث فوریتهای پزشکی
همیشه امدادرسانی با سرعت و زمان عجین بوده است. این موضوع به قدری مهم است که ثانیهها سرنوشت یک انسان را میتوانند تغییر دهند. در همین راستا همیشه سازمانهای مسئول این حوزه کوشیدهاند که به روشهای مختلف، این سرعت را افزایش دهند. از طرف دیگر با توجه به گستردگی ناوگان اورژانس، آمبولانس و خودروهای امداد رسان در کشور این کنترل و نظارت به مراتب سخت تر است. در بسیاری از مواقع راهکار سازمانها برای افزایش سرعت با مشکل روبهرو میشد یا اینکه نمیتوانست صورت اجرایی پیدا کند.
اینجا بود که تکنولوژیها به کمک سازمانها آمدند. تکنولوژی به این علت که خطای انسانی را از فرآیندهای کاری حذف میکند و خودش در کسری از ثانیه تصمیمگیری میکند، سرعت را فوقالعاده بالا برده و نوید روزهای خوب برای امدادرسانی دارد. اکنون نسل جدید این تکنولوژیها در قالب نرمافزارهای مدیریت خدمات به ایران نیز آمده است و شرکت اورنگ مانند همیشه به عنوان پیشرو در زمینه تولید نرمافزارهای مبتنی بر موقعیت در ایران سامانه امداد و مدیریت حوادث فوریتهای پزشکی یاور را ارائه داده است. اما این سامانه امداد و مدیریت حوادث پزشکی چطور کار میکند و چه ویژگیهایی دارد؟
سامانه امداد و مدیریت حوادث پزشکی یاور مناسب چه نهادهایی است؟
همانطور که از نام این سامانه مشخص است، هر نهاد دولتی یا خصوصی که در امر کمک به فوریت های پزشکی و حوادث دخیل است می تواند از این سامانه بهره ببرد. تا به کمک آن، امدادرسان سریعتر به مقصد حرکت کند و افراد را از گریبان فوریت های پزشکی نجات دهند. نهادها و سازمان هایی مانند سازمان اورژانس کشور که کلیه آمبولانس های کشور را تحت اختیار دارد. یا سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران که وظیفه خدمات امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان در حوادث و بحران های کشوری نظیر سیل، زلزله را به عهده دارد. جمعیت صلیب سرخ، فوریتهای پیش بیمارستانی اورژانس کشور ، بیمارستان ها، سازمان علوم پزشکی از دیگر نهادهای وابسته هستند که وظیفه مهم حوادث پزشکی کشور را به عهده دارند.
سامانه امداد و مدیریت حوادث فوریت های پزشکی یاور چطور کار میکند؟
سامانه امداد و مدیریت حوادث فوریت های پزشکی یاور، یک نرم افزار سفارش سازی شده از نرم افزار مدیریت خدمات است. این سامانه از سه جزء تشکیل شده است:
- درخواستدهنده کمک – بیمار یا همراه بیمار
- اپراتور سامانه
- امدادگر یا تیم امدادرسان
- مدیر سامانه امداد یاور
درخواستدهنده کمک، کسی است که درخواست اورژانس را در سامانه امدادرسانی برای خود یا شخص ثالث ثبت میکند. این فرد می تواند بیمار یا همراه ایشان باشد. ثبت این اطلاعات همزمان می تواند با گرفتن عکس از فرد یا وضعیت حادثه باشد. موقعیت جغرافیایی فرد درخواست کننده نیز به صورت خودکار برای سامانه ارسال خواهد شد. درخواستدهنده به راحتی میتواند از طریق اپلیکیشنی که بر روی گوشی تلفن همراه خود دارد، این کار انجام دهد. یا با شماره گیری اورژانس 115 یا ندای امداد 112 همچون گذشته درخواست خود را به اپراتور برساند.
پس از دریافت درخواست توسط اپراتور، با توجه به اطلاعاتی که درخواست کننده ارائه داده است، تیم امدادگر مورد نظر به درخواست اختصاص داده می شود. مشخص کردن تیم امدادگر می تواند بصورت نزدیک ترین خودرو اورژانس به محل حادثه باشد. امدادگر نیز میتواند با توجه به ضرورت و یا امکان، درخواست را قبول یا رد کند. (این موضوع با توجه به اینکه سازمان موردنظر چه دستورالعملهایی در سازمان خود دارد، میتواند متفاوت باشد)
پس از دریافت و پذیرش درخواست توسط امدادگر، شماره ایشان برای درخواست کننده ارسال شده و موقعیت مکانی ایشان نیز تا رسیدن تیم امداد رسان به موقعیت فرد در اختیار درخواست کننده قرار می گیرد. پس از اجرای عملیات و بررسی های تیم پزشکی، گواهی الکترونیکی از فرد درخواست کننده امضا گرفته می شود. این گواهی در سامانه بصورت آنلاین ثبت می گردد و مدیر سیستم می تواند در کلیه این فرآیند نظارت داشته باشد. در نهایت درخواست دهنده میتواند به مجری امتیاز داد. و مدیر سامانه می تواند عملکرد تیم های امدادگر را بسنجد. نهایتاً، همه این فرایندها در سامانه آرشیو میشوند تا در مواقع نیاز از آنها استفاده شود.
امکانات سامانه امداد و مدیریت حوادث فوریت های پزشکی یاور
زمان؛ عنصر تعیینکننده امداد و نجات
این سامانه را به نوعی می توان سامانه امداد و نجات حوادث پزشکی نیز گفت . چونکه همانطور که در بالا نیز اشاره گردید، ثانیهها در امدادرسانی، مرگ و زندگی را رقم میزند. نیاز به هماهنگی بین واحدهای مختلفِ امداد، زمانبر است و این موضوع، کار امدادرسانی را دشوار میکند. با نرم افزار امداد و مدیریت حوادث یاور میتوان تمام این بروکراسیها را آنلاین کرد و بهسرعت درخواستهای کمک را به امدادگران برای امدادرسانی اختصاص داد.
مدیریت بهینه خودروهای امدادی و اورژانس
همیشه بحث سر این نیست که ما همیشه خودرویی برای اعزام به ماموریتهای مختلف داشته باشیم. بلکه؛ خیلی از وقتها بحث سر این است که چطور از خودروهایی که در اختیار داریم، به صورت بهینه بهره ببریم. بهینهای که بیشترین کارایی را برای سازمان یا شرکت ما به همراه دارد. یکی از این کارها که بهینه بودن کمک میکند، اختصاص نزدیکترین خودرو به درخواستدهندگان است. به طور خلاصه با سامانه امداد و مدیریت حوادث یاور میتوان خودروهای خود را مدیریت کرد که مسافتهای کمتر و درخواستهای بیشتری را پاسخ دهند.
دسترسی بر اساس چارت سازمانی
هر سازمانی در نهایت نیاز دارد که دسترسیها را بر اساس چارت سازمانی خود تنظیم کند. برای نمونه مدیر هر بخش بتواند فقط درخواستهای بخش خود را ببیند و مدیر بالادستی نیز بتواند بخشهای زیر نظر خود را نظارت کند. درواقع تمام دسترسیها به صورت درختی و سلسهمراتبی است. سامانه و نرم افزار امدادرسانی یاور، این ویژگی را به آسانی در دل خود جای داده است تا سازمانها، نیازها و نگرانیهایی که درباره دسترسی دارند را برطرف کند.
قابلیت ثبت و گزارشگیری
مدیران نیاز دارند که از تمام درخواست و اعزامها گزارش بگیرند و با این کار مدیریت خود را بهبود ببخشند. فرض کنید که یک واحد یا مرکز از یک سازمان یا شرکت، اعزامهای بیشتری دارد. با یک نگاه به گزارشهای ثبت شده ماهانه یا سالیانه میتوان این موضوع را تشخیص داد و در صورت لزوم حتی خودرو بیشتری در اختیار آن واحد یا مرکز قرار داد.
هوش مصنوعی سامانه یاور به جای اپراتور!
نرم افزار امداد و مدیریت حوادث یاور قابلیت این را دارد که به جای مولفه اپراتور، خودکار خودش درخواستها را مدیریت کنند. اما چگونه؟ پاسخ سوال «عادلانه» است. در این حالت، سیستم به ترتیب امدادگر و طبق چرخه، درخواستها را به امدادگر اختصاص میدهد.
امتیازدهی به تیم امدادرسان یا امدادگر
همیشه بازخورد گرفتن از نحوه خدمات به رشد سازمانها کمک بسیار کرده است. در سامانه امداد و مدیریت حوادث یاور این امکان وجود دارد که بعد از درخواست و انجام ماموریت، به امدادگر امتیاز داده شود. همه این امتیاز در سامانه جمع میشوند و قابل گزارشگیری دارند. با این گزارشها میشود عملکرد تیم امدادرسان را بهدقت زیر نظر گرفت.
در سامانه یاور هر جور که میخواهید، فرم بسازید!
درخواستها با توجه به نوع سازمان و حتی واحدهای مجزا یک سازمان یا شرکت میتواند متفاوت باشد. میتوان با فرمهای داینامیک، فرمهای درخواستها را کاملا سفارشسازی کرد.
یکپارچگی سامانه امداد و مدیریت حوادث پزشکی یاور با سایر سامانهها
سامانه امداد و مدیریت حوادث پزشکی یاور این قابلیت دارد که از طریق API به سایر سامانهها به صورت امن متصل شده و تبادل اطلاعات کند.
چه نوع ردیاب خودرویی برای خودروهای اورژانس و امداد حوادث پزشکی مناسب است؟
اورنگ انواع سخت افزارهای ردیاب خودرو را با مزایا و ویژگی های مختلف در کشور ارائه می دهد. بهتر است قبل از خرید هر کدام از ردیاب های اشاره شده در صفحه، به چند سوال پاسخ دهید تا مناسب ترین آن را انتخاب کنید.
- آیا در کنار بحث ردیابی ماشین اورژانس یا امداد، مد نظر هست که نویگیشن، رهیاب یا سیستم ارسال موقعیت مکانی استفاده گردد یا فقط ردیابی لحظه ای خودرو ملاک است؟ مانند خودروهای عملیاتی علوم پزشکی.
- در صورت پاسخ بلی به سیستم رهیابی، آیا مد نظر است از مانیتور جلوی امدادگر استفاده شود یا از گوشی امدادگر می خواهید استفاده نمایید؟
- آیا از ردیاب خودرو بجز بحث کنترل و ردیابی لحظه ای، از سنسور و تجهیزات جانبی خاصی قصد استفاده دارید؟مانند سنسور درب اورژانس، اتصال ردیاب به بلندگو ( بازر) ماشین، قابلیت شناسایی راننده
با پاسخ دقیق و مشاوره با کارشناسان اورنگ می توانید انتخابی مناسب را برای مجموعه خود و خودروهای امدادی داشته باشید. به طور کلی، در صورتی که از مانیتور برای رهیابی و نویگیشن قصد استفاده دارید، چند پیشنهاد زیر وجود دارد. که هر کدام مزایا و محاسن مختلفی را دارد.
1- استفاده از یکی از تبلت های موجود در بازار به تنهایی در کنار نصب اپلیکیشن اورنگ تگ و ردیابی تبلت
2- استفاده از یکی از تبلت های موجود در بازار در کنار نصب اپلیکیشن اورنگ تگ و نصب یک ردیاب خودرو ساده بروی ماشین امداد. مثل ردیاب خودرو GEO9 اتریکس
3- استفاده از ردیاب خودرو پیشرفته که امکان اتصال به مانیتور ساده و انواع سنسورهای مختلف را دارد. مثل ردیاب خودرو FM5300 تلتونیکا
4- استفاده از کامپیوتر خودرو که به Car PC نیز شناخته می شوند. این مدل از ردیاب ها هم امکان ردیابی و اتصال به سنسورهای مختلف را دارند و هم قابلیت نمایش و رهیاب خودرو و نصب اپلیکیشن های مختلف نظیر سامانه یاور .
نسخه دمو سامانه امداد و مدیریت حوادث پزشکی
شما میتوانید از بصورت آنلاین درخواست دهید تا نسخه دمو در اختیار شما قرار گیرد. در این مورد، میتوانید با کارشناسهای اورنگ نیز در ارتباط باشید تا شما را در انتخاب سامانه امداد و نجات فورت های پزشکی راهنمایی کنند.
شرکت اورنگ تا لحظه نگارش این متن، قریب به 15سال است که در زمینه ردیاب خودرو و سامانههای ردیابی فعالیت میکند. و در طی این سالها کیفیت محصولات را مهمترین دغدغه خود پیشفرض گرفته است. تمام اینها باعث شده است که بدون آنکه بخواهیم از خودمان تعریف کنیم، از بهترین شرکتها در این زمینه باشیم. میتوانید با شرکت ما از اینجا بیشتر آشنا شوید.
سوالهای پُرتکرار
1- امکان سفارشسازی وجود دارد؟
بله ، تیم تحقیق و توسعه ما آماده است تا پیشنهادات شما را برای سفارشسازی سامانه بشنود و درصورت تحقق شرایط، سفارشسازی رو شروع کند.
2- چگونه امنیت اطلاعات رو تضمین میکنید؟
اطلاعات شما در سرورهای اختصاصی ما ذخیره میشوند که امنیت آنها با ما می باشد و در صورت نیاز امکان ذخیره سازی اطلاعات روی سرورهای اختصاصی شما هم نیز وجود دارد .
3- خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارید؟
بله ، قطعه سخت افزاری تا یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش دارد و از زمان دریافت کامل خدمت توسط مشتری شروع می شود و پشتیبانی سامانه های نرم افزاری بصورت مادام العمر گارانتی می باشد .
4- قابلیت لینک شدن سامانههای شما با سامانههای مرتبط وجود دارد؟
نرمافزارهای ما از سیستم API استفاده میکند که میتواند به سامانههای دیگر بدون مشکل به نرمافزارهای ما متصل شوند.
روند خرید :
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت با کارشناسان ما در اورنگ تماس حاصل فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره حضوری یا تلفنی اطلاعات فرم زیر را تکمیل فرمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند .